Creathaler
Image default
Health / Alternative

Zorg dat (potentiële) klanten terugbellen

Je wilt natuurlijk dat de klantgesprekken tussen je werknemers en de klant zo goed mogelijk gaan en dat er op een juiste wijze wordt doorverbonden aan de werkgever. Ook wanneer er een potentiële klant belt is het van zeer groot belang dat die op een juiste manier geholpen wordt. Het is dan ook altijd belangrijk dat de telefoon wordt opgenomen en niet dat er een voicemail voorkomt, het is dan van belang dat je een telefoniste in dienst hebt of dat je een telefoondienst inschakelt. Ook hiermee worden (potentiële) klanten altijd vriendelijk te woord gestaan. Een telefoondienst biedt jouw een eigen telefoniste aan, maar je hoeft hier geen extra werkplek voor in te schakelen en het is ook nog eens goedkoper dan het aannemen van een telefoniste. Wanneer je op zoek gaat naar een antwoordservice of telefoonservice, dan zal je erg veel bedrijven tegenkomen die dit aanbieden. Let hierbij goed op wat ze precies aanbieden, want hier kan soms verschil in zitten.

Wordt de telefoon eerst opgenomen door je werknemers voordat de (potentiële) klant wordt doorverbonden aan jou, dan is het van belang dat je weet hoe deze gesprekken verlopen en wat er verbeterd kan worden. Je kan dan ook altijd je werknemers persoonlijk feedback geven, zij kunnen hier dan wat mee doen. Zorg er dan wel voor dat je benadrukt wat er goed gaat tijdens het gesprek en wat er beter kan, dit werkt beter dan wanneer je alleen maar verbeterpunten aangeeft. Ook moet je er zelf natuurlijk voor zorgen dat je de telefoon altijd professioneel opneemt, want dat geeft de grootste kans dat de (potentiële) klant weer terugbelt. Wil jij dus dat een (potentiële) klant altijd vriendelijk en professioneel te woord wordt gestaan, dan is het zeker eens verstandig om na te gaan hoe je dit kan gaan verbeteren.

http://bizziphone.com