Creathaler
Image default
Health / Alternative

Het belang van adverteren

Advertenties, je ziet ze overal. Tussen alle talloze Instagram stories, op je favoriete website, tussen al je e-mails of als je buiten op straat loopt. Er is bijna geen ontkomen aan. Het geeft genoeg voordelen als het nadelen heeft. Bedrijven spelen in op jouw voorkeuren of behoeftes en zo proberen zij jou aan te zetten tot het kopen van hun product. Dit kan door het voorspellen van het gedrag van klanten, maar ook door google searches te gebruiken voor welk type advertentie je de klant laat zien. 

Stel ik zoek voor een nieuwe winterjas, dan zal ik op de volgende site die ik bezoek of app die ik open, een advertentie van jassen zien. Dit is natuurlijk slimme marketing, maar kan ook onrust en irritatie opwekken bij de klant. Het is natuurlijk best raar dat jouw telefoon precies weet wat jij zoekt, ook kan het vervelend zijn om constant een advertentie te zien. 

 

De voordelen en nadelen

Het is waarschijnlijk best herkenbaar; de nieuwe video van je favoriete YouTuber stopt om een advertentie af te spelen, dit is best vervelend. Toch kan het je ook helpen; je was al een maand op zoek naar een nieuwe kledingwinkel, door die advertentie heb je die eindelijk gevonden en voel jij je weer top in je nieuwe kleding! 

Aan de andere kant is het ook heel verleidelijk, die ene advertentie op amazon van de perfecte gadget moet jij hebben. Jij moet nog een paar rekeningen betalen, maar je wilt het zo graag dat je dan maar voor die achterstallige betaling kiest. Bedrijven houden hier totaal geen rekening mee, dit is natuurlijk jouw eigen verantwoordelijkheid. 

 

Ook heb je bedrijven die andere bedrijven helpen om meer klanten te trekken. Door bijvoorbeeld dit artikel of het maken van een filmpje of een foto. Online marketing delft wordt steeds populairder en helpt bedrijven te groeien

 

http://economy.nl