Doe meer kettlebell oefeningen om af te vallen en gezonder te worden

      Reacties uitgeschakeld voor Doe meer kettlebell oefeningen om af te vallen en gezonder te worden

Doe meer kettlebell oefeningen om af te vallen en gezonder te worden. Als je traint met de kettlebell train je om slanker te worden. Val af. Bouw kracht. Spieren bouwen. Op De Kettlebell Sportschool worden alle oefeningen haarfijn uitgelegd. Je kunt zo al deze spieren trainen:

  • borst
  • rug
  • trapezius
  • bovenrug
  • latimus dorssi
  • onderrug
  • buikspieren
  • schouders
  • biceps
  • triceps
  • benen
  • quadriceps
  • hamstring 

Kortom, elke spier in je lichaam wordt aangepakt. Elke spier wordt keihard getraind. Zo zet je zo een hele workout in elkaar waar je elke week meerdere dagen aan de slag gaat. Je kunt zo als beginner of ervaren sporter aan de slag.

De website heeft ook meerdere schema’s. In deze schema’s zitten ook de meest bekende kettlebell oefeningen. Dit zijn o.a. (de top 5) van meest tot minst populair:

  1. Kettlebell Swing
  2. Kettlebell High Pull
  3. Turkish Get Up
  4. Kettlebell Deadlift
  5. Goblet Squat

Met deze oefeningen heb je al een full-body workout in elkaar. Je kunt zowel thuis of in de sportschool aan de slag met trainen. Overal. Veel mensen sporten in de tuin in de zomermaanden of in de woonkamer in de wintermaanden. Snap ik wel!

Als je gaat trainen is het belangrijk om de juiste techniek en uitvoering in je achterhoofd te houden. Zeker bij trainen met kettlebells is het belangrijk om dit goed te doen. De oefeningen zijn erg dynamisch en vereisen veel techniek. Doe je het goed, dan verbrand je razend snel kilocaloriën en vet. Doe je het verkeerd, dan kun je een spier verrekken. Dat is zonde. Het is ook uitermate geschikt om cardiovasculair mee te trainen. Het is namelijk zo dat doordat je meerdere spieren traint tegelijk in één exercise, je hart heel veel moeite moet doen om al je spieren te voldoen van bloed. Dit is enorm gezond voor je uithoudingsvermogen. 

Zo worden ook telkens je buikspieren getraind voor een strak sixpack. Dit komt doordat je buikspieren en core balans moeten houden in je lichaam. De oefeningen worden zo functioneel. Je traint niet alleen voor in de sportschool, maar ook voor buiten de sportschool – het komt hartstikke goed van pas in andere sporten om te trainen met de kettlebell. Dit heet functionele kracht. Dit is super voordelig voor jou. 

Wanneer je deze compound oefeningen uitvoert schiet ook je testosteron enorm omhoog. Mits je natuurlijk een goede techniek blijft houden.

De Kettlebell Sportschool heeft video’s, techniek tips, schema’s en een complete lijst met kettlebell oefeningen waarmee jij snel mee kunt beginnen met trainen.