Het Cambridge Dieet

      Reacties uitgeschakeld voor Het Cambridge Dieet

Het cambridge dieet bestaat uit een vloeibaar dieet, dit is het grootste verschil met andere diëten waarin vooral het eetpatroon wordt veranderd.

Het Cambridge Dieet is gebaseerd op een zeer laag calorieën dieet. In plaats van zelf calorieën te tellen, gebruikt u bij het Cambridge Dieet een uitgebalanceerde totaalvoeding van shakes, soepen en repen. Met al in de eerste weken opmerkelijke resultaten op de weegschaal.

Het cambridge dieet is bedacht door dr. Alan Howard, hij vindt afvallen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

Iedereen die wel eens een dieet gevolgd heeft kent wel het ‘jo-jo-effect’. Dit is het effect waarbij je direct weer aankomt nadat je bent afgevallen door een dieet te volgen en je vervolgens weer op dieet gaat om weer af te vallen enzovoorts. Het Cambridge Dieet omvat daarom een afbouwplan om te voorkomen dat je alle kilo’s die je bent kwijt geraakt er direct weer bij aan eet. Het Cambridge Dieet is dan ook meer dan alleen een dieet, het is een levensstijl met een zevenstappenplan. In dat plan wordt onder andere ook gekeken naar je denkpatroon achter het eten.

Met het Cambridge Dieet zullen de kilo’s eraf vliegen doordat je nog maar maximaal 500 kcal op een dag binnen krijgt. Het is geschikt voor iedereen die wil afvallen, maar in het bijzonder voor iedereen die snel willen afvallen en voor een ieder die na de zoveelste lijnpoging nu eindelijk eens toe is aan een echt dieet waarbij je niet alleen snel afvalt, maar waarbij de kilo’s er ook niet weer aankomen.

Het cambridge dieet is een zeer laag calorisch dieet dat is ontwikkeld door Dr. Alan Howard van de Cambridge Universiteit in Engeland. De doelstelling van het dieet is: snel gewichtsverlies realiseren zonder te korten op de dagelijkse hoeveelheid noodzakelijke voedingsstoffen. Volgens de cambridge website zelf levert een strikte naleving van het dieet een gemiddeld gewichtsverlies op van 6 tot 10 kilo per maand.

De voeding bestaat uit voorverpakte maaltijden, deze maaltijden bevatten alle noodzakelijke voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt. Ze zijn verkrijgbaar als shakes, soepen, pappen en repen en het is de bedoeling dat je 3 maal daags zo’n maaltijd eet (of drinkt), zonder daarnaast nog extra te eten.

In de beginfase eet je 415 tot 500 calorieën per dag. Na een periode (van maximaal 4 weken) word de calorie consumptie verhoogd (eerst tot 790 en vervolgens tot 1000 calorieën per dag).

 

http://www.buikspierentraining.nl/cambridge-dieet/