Steeds meer freelance tekstschrijvers krijgen de opdracht om SEO teksten te schrijven. Een goede schrijver is echter nog niet direct een goede SEO tekstschrijver. Er zijn bepaalde specifieke voorwaarden waar de schrijver van een SEO tekst zich aan moet houden. Het kan daardoor een lastig klusje lijken. Je wilt immers ook gewoon een goede, prettig leesbare tekst produceren. Gelukkig valt het, wanneer je weet wat je wel en niet moet doen, best mee. Onderstaande adviezen helpen je gegarandeerd op weg!
Denk aan je doelgroep Sommige SEO tekstschrijvers slaan door in hun drang om Google tevreden te stellen. Dit is echter een slechte tactiek! Je schrijft je tekst altijd voor je lezer. Bedenk daarom eerst waar zij naar op zoek zijn en wat zij interessante content zullen vinden. Wat is het doel van je pagina? Welk type bezoekers wil je aantrekken? Tot welke actie wil je deze bezoekers aanzetten? Teksten die op deze manier geschreven worden zijn populairder bij lezers. De kans is groter dat zij de gewenste actie uitvoeren en bovendien zullen zij de tekst eerder delen op social media. Een win-winsituatie!
Een SEO tekstschrijver gebruikt relevante zoekwoorden Wanneer duidelijk is wie je doelgroep is en waarover je wilt schrijven, ga je relevante zoekwoorden bepalen. Dit zijn zoekwoorden die potentiële lezers waarschijnlijk in zullen typen in een zoekmachine zoals Google. Online kun je tips vinden bij het bepalen en samenstellen van deze zoekwoorden. Meestal bestaat een zoekterm namelijk niet uit één enkel woord, maar uit een combinatie van meerdere woorden. Vervolgens is het de kunst om deze woorden op een logische manier in je tekst te verwerken. Het is belangrijk dat je de zoekterm voldoende gebruikt, maar sla hier niet in door. De zoekmachines zullen dit afstraffen en bovendien maakt het je tekst onleesbaar.
Titel, URL en tussenkopjes. Naast het integreren van relevante zoekwoorden, zijn er nog meer manieren om je vindbaarheid in Google te beïnvloeden. Een seo tekstschrijver moet er altijd voor zorgen dat zijn tekst een pakkende titel heeft. Deze tekst moet niet alleen uitnodigen tot lezen, maar ook de relevante zoekwoorden bevatten. De titel vormt je URL en het is beter voor je ranking in Google om je zoekwoorden hierin op te nemen. Ook het regelmatig plaatsen van tussenkopjes, pakt positief uit voor je vindbaarheid in zoekmachines. Bovendien zorgt het plaatsen van relevante tussenkopjes ook voor een prettige leeservaring. Je kunt de tekst hierdoor veel makkelijker scannen. |
https://www.textmakelaar.nl/ |