Je bent een specialist die op zoek is naar een baan: ervaren, deskundig, met een goede staat van dienst, kortom een professional. Ik vond je cv leuk en de werkgever belde je voor een gesprek. Voor deze vacature komen nog meerdere kandidaten in aanmerking, waarvan de gegevens niet slechter zijn, maar ze zullen er maar één aannemen. Beeldconsulent Vera Korshunova vertelde op verzoek van hh.ru hoe een goed geselecteerde kledingkast de mening van een werkgever kan beïnvloeden. Het dragen van de juiste kleding is de eerste en gemakkelijkste stap in deze richting. Zoek een foto Bekijk foto’s van verschillende evenementen: uw imago moet dicht bij de al werkende medewerkers staan. Stel dat u solliciteert naar de functie van hoofdaccountant. Maar de hoofdaccountant in een speelgoedwinkel voor kinderen en de accountant in een bedrijf dat geavanceerde medische apparatuur verkoopt, zien er anders uit. Stel een taak in Heb je rationaliteit, kalmte, logica van denken, vermogen om te plannen en prioriteiten te stellen in je beroep nodig? Kies laconieke silhouetten, minimalisme in accessoires, hoogwaardige en functionele kleding en schoenen. Deze tip is geschikt voor financiers, advocaten en analisten. Als het beroep verband houdt met creativiteit, moet het beeld iets origineels bevatten. Het kan asymmetrie zijn in een snit, ongebruikelijke kragen, onverwacht gebruik van accessoires. Een broche op een riem of op een mouw, met een andere ernst van de afbeelding, maakt al duidelijk dat je een creatief persoon bent, klaar voor experimenten. Dergelijke details helpen de werkgever u zich te herinneren en u te onderscheiden van de kandidaten. Kies een kleur Grijs. De hoofdkleur die wordt aanbevolen voor verhuur. Het wordt geassocieerd met professionaliteit en kalmte, neutraliteit, bereidheid om te werken, consistentie. Grijs is elegant. Om er niet saai en onzeker uit te zien, gebruikt u verschillende texturen in de grijze set en felle kleuren in de accessoires. Een man in een donkergrijs pak, lichtgrijs overhemd, stropdas in de kleur van blauwe ogen en donkerblauwe laarzen – tenzij er natuurlijk een strikte dresscode in het bedrijf is – zal de indruk wekken van een serieuze maar originele persoon . Gray geeft aan bereid te zijn om in een team te werken en luistert naar de mening van je collega’s. Blauw. Als u solliciteert naar een leidinggevende functie, zet dan in op blauw. Intelligentie, professionaliteit, vertrouwen en betrouwbaarheid, efficiëntie, autoriteit – dat is wat ze uit het niets lezen. In een zakelijke omgeving heeft gedempt blauw de voorkeur boven heldere tinten: het is emotioneel rustgevend. Maar blauw kan afstandelijk lijken, dus het is het beste om het te combineren met kleuren die geen contrast creëren – tenzij je wilt overkomen als een introverte persoon of een autoritaire leider. Daarom is een overhemd niet geschikt voor een blauw jasje of vest, maar een zachtere tint, in plaats van een sneeuwwitte. Purper. Als je op zoek bent naar werk in een creatieve omgeving, gebruik dan paars samen met helder blauw. Associaties met deze kleur zijn creativiteit, originaliteit, zelfvertrouwen. Maar veel paars is niet goed voor een sollicitatiegesprek: blijf bij een vleugje violet of paars, die goed passen bij blauw en grijs. Groen. Niet de beste kleur in deze situatie. Associaties met lente en eerste groentinten spreken van jeugd, incompetentie en gebrek aan professionaliteit, vooral lichtgroene of heldere tinten. Donkergroen kan saai zijn. Rood, oranje en geel maken de gesprekspartner snel vermoeid en kunnen vervelend zijn. Rood is emotioneel spannend en verhoogt volgens sommigen zelfs de bloeddruk, dus je moet er zeker niet mee experimenteren. Als je naar rood neigt, gebruik dan de donkerdere tinten in accessoires of schoenen. Glanzende stoffen, kleding met lurex, pailletten en contrasterende patronen zijn ongewenst voor interviews. Het is beter om geen eclectische stijl te gebruiken: je moet een klassiek jasje met een bedrukt T-shirt niet dragen, noch in een zakelijke of creatieve omgeving, als ze nog niets over je weten, kun je de indruk wekken van een lichtzinnig persoon . Werk aan de vorm Accenten leggen Als je mooie handen hebt, focus dan op een horloge, armband of ring. Als de meer winnende zone een portret is, kan het middelpunt een stropdas, broche, oorbellen of bril zijn. De juiste bril voegt stevigheid en autoriteit toe aan een te zachte, kinderlijke uitdrukking. Als u er interessanter uit wilt zien en van anderen wilt verschillen, kunt u een ongebruikelijk frame in verschillende kleuren kiezen. Het belangrijkste is om je niet te laten meeslepen en er niet te extravagant uit te zien. En onthoud – er mogen niet te veel accenten zijn: er mogen niet meer dan twee van dergelijke aandachtspunten zijn. Vergeet jezelf niet Uiterlijk speelt een grote rol in het interview, maar ga niet tegen jezelf in: kleding moet je zelfvertrouwen alleen maar versterken. Als u zich ongemakkelijk voelt in het perfecte pak, zal uw gesprekspartner het merken: harmonie van binnen en buiten is het beste advies. |
https://www.vindazo.be |